20 مارس، 2009

صعودا



" People don't know how to love. They bite rather than kiss. They slap rather than stroke. Maybe it's because they recognize how easy it is for love to go bad, to become suddenly impossible... unworkable, an exercise of futility. So they avoid it and seek solace in angst, and fear, and aggression, which are always there and readily available. Or maybe sometimes... they just don't have all the facts. "


"Anger and resentment can stop you in your tracks. That's what I know now. It needs nothing to burn the air and the life that it swallows and smothers. It's real, though - the fury, even when it isn't. It can change you... turn you... mold you and shape you into something you're not. The only upside to anger, then... is the person you become. Hopefully someone that wakes up one day and realizes they're not afraid to take the journey, someone that knows that the truth is, at best, a partially told story. That anger, like growth, comes in spurts and fits, and in its wake, leaves a new chance at acceptance, and the promise of calm."

from : Film The Upside of Anger

" الناس لا تعرف كيف تحب ، هم يعضون بدلا من التقبيل ، هم يصفعون بدلا من الملامسة . يمكن لأنهم يدركون كم هو سهل للحب أن يفشل ، قد يصبح فجأة مستحيلا ، غير قابل للتطبيق ، أو ممارسة للعقم . لذلك يتجنبونه ويلتمسون العزاء في الهم ، الخوف ، العدوان .. والتي هي دائما هناك ومتاحة بسهولة . أو يمكن لأنهم فقط لا يملكون كل الحقائق . "

" الغضب والكره قد توقفك في مساراتك . ذلك هو ما أعرفه الآن . إنه يحتاج لا شيء لحرق الهواء والحياة التي تبتلعها وتخنقها . إنه حقيقي " الغضب " حتى عندما لا يكون .. إنه قد يغيرك .. يحولك .. يعفنك .. يشكلك لشيء ليس أنت . الاتجاه الصعودي فقط للغضب ، ثم .. يكون الشخص الذي أصبحت . أحدهم المتفائل ، أحدهم الذي يصحو يوما ما ويدرك أنه ليس خائفا ليبتدأ الرحلة ، أحدهم الذي يعرف أن الحقيقة في أحسن الأحوال أو في الأفضل هي حكاية جزئية من حكاية .
هذاالغضب مثل النمو يأتي في طفرات وتناسبها وفي أعقابه يترك فرصة جديدة للقبول والوعد بالهدوء "
....

هناك 3 تعليقات:

  1. فيها فكرة طبعاً :) منكرش

    ردحذف
  2. دايما تختارى صح
    وبتختارى بجمال
    سلمت اناملك

    ردحذف
  3. الغضب حين يبقى داخلنا

    يسممنا حرفيّا

    ردحذف